Gwarancja i zwrot

Wszystkie produkty objęte są okresami gwarancji producenta.

W krajach UE obowiązuje dyrektywa 1999/44/WE, która przewiduje co najmniej 24-miesięczny okres gwarancji.
Oddając produkt do naprawy gwarancyjnej należy posiadać dokument zakupu lub wypełnioną kartę gwarancyjną.
Jeżeli produkt ulegnie uszkodzeniu przed upływem określonego okresu gwarancyjnego, naprawa gwarancyjna wykonywana jest bezpłatnie.


Zobowiązania gwarancyjne nie mają zastosowania :

  • za wadliwe źródła światła;
  • produkt nie jest używany zgodnie z jego przeznaczeniem (w celach handlowych, produkcyjnych lub bez zachowania wymagań określonych w instrukcji obsługi);
  • przeprowadzono jakąkolwiek samonaprawę, plomby są uszkodzone, występują oznaki manipulacji przy produkcie itp.;
  • nastąpiło mechaniczne uszkodzenie obudowy produktu lub innych części;
  • produkt został nieprawidłowo podłączony do źródła zasilania lub uszkodzony na skutek zbyt dużych impulsów napięcia zasilającego podczas prac elektroinstalacyjnych w stacjach elektroenergetycznych, obiektach dystrybucyjnych itp.;
  • produkt został uszkodzony przez piorun, ogień, wodę lub inne żywioły, substancje agresywne, ciecze itp.;
  • w przypadku załączników do produktów, akcesoriów, części i zespołów o ograniczonej żywotności.

Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ust. 2 niniejszego artykułu. (bez podania przyczyny i poniesienia innych kosztów niż określone w artykule 6.22811 niniejszego Kodeksu.

Prawo Kupującego do odstąpienia od umowy zawartej na odległość oraz umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa nie dotyczy umów:

1) dla umów o świadczenie usług, zgodnie z którymi usługi są świadczone w pełni na rzecz Użytkownika i które przewidują obowiązek zapłaty ceny przez Użytkownika, jeżeli Użytkownik wyrazi na to wyraźną zgodę i uzna, że utraci prawo odstąpienia od umowy, gdy przedsiębiorca w pełni wywiązuje się z umowy zawartej przed rozpoczęciem świadczenia usługi;

2) w przypadku umów, zgodnie z którymi cena sprzedanych towarów lub świadczonych usług zależy od wahań na rynku finansowym w okresie odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 niniejszego artykułu;

3) umowy na towary wyprodukowane według specjalnych instrukcji użytkownika, tj. towary, które nie są prefabrykowane, a które zostały wyprodukowane według osobistego wyboru lub instrukcji użytkownika, niezależnie od tego, czy towary rozpoczęły produkcję, czy też nie, lub towary, które są wyraźnie dostosowane do osobistych potrzeb użytkownika;

Opakowanie

Zaleca się wszystkim klientom zachowanie oryginalnego opakowania produktu na wypadek konieczności skorzystania z serwisu gwarancyjnego – jest to wymóg niektórych producentów. Z produktu i opakowania nie można usunąć numeru seryjnego produktu ani innych ważnych informacji niezbędnych do identyfikacji produktu.

 

Procedura zwrotu produktu

Jeżeli z jakichś powodów zakupiony produkt nie jest odpowiedni, kupujący ma prawo zwrócić go sprzedającemu w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania produktu.

WAŻNE: Reklamację dotyczącą nieprawidłowej konfiguracji produktu, uszkodzeń lub innych rozbieżności prosimy zgłosić najpóźniej w ciągu 24 godzin. od momentu otrzymania przesyłki (od momentu potwierdzenia odbioru przesyłki podpisem kurierowi). Przed zwrotem towaru zalecamy zawarcie umowy z odpowiedzialnym pracownikiem drogą e-mailową. mailowo: [email protected] lub telefonicznie +370 609 14143 w sprawie zwrotu produktu, którzy pomogą Ci we wszystkich pytaniach.

Sprzedawca zobowiązuje się w trybie przewidzianym przez prawo zwrócić Kupującemu wszystkie poniesione przez Kupującego wydatki, w tym poniesione przez Kupującego koszty dostarczenia towaru, niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia, w którym otrzymał oświadczenie Kupującego o odstąpieniu od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

Jeżeli kupujący odmówi przyjęcia dostarczonego towaru bez wad, musi pokryć koszty wysyłki związane ze zwrotem towaru do nas.

Zwracany produkt musi być nieużywany i znajdować się w oryginalnym opakowaniu, za wyjątkiem opakowań próżniowych przezroczystych.

Wszystkie naklejki fabryczne, w tym numer seryjny, muszą znajdować się na produkcie i/lub jego opakowaniu.

Jeżeli kupującemu sprzedano produkt nieżywnościowy o nieodpowiedniej jakości, a sprzedawca nie omówił z kupującym jego wad, kupujący ma prawo żądać od sprzedającego:

  • wymienić produkt o nieodpowiedniej jakości na produkt o odpowiedniej jakości;
  • odpowiednio obniżyć cenę produktu;
  • w rozsądnym terminie bezpłatne usunięcie wad produktu;
  • zwrotu kosztów usunięcia wady Produktu, jeżeli Sprzedawca nie usunął ich w rozsądnym terminie, Konsument usunął wadę samodzielnie lub przy pomocy osób trzecich;
  • jednostronnie odstąpić od umowy sprzedaży i żądać zwrotu pieniędzy zapłaconych za produkt.


Wymiana lub zwrot towaru odbywa się w miejscu zakupu lub w innym, dogodnym dla kupującego, miejscu wskazanym przez sprzedawcę. Kupujący składa sprzedającemu pisemne żądanie wskazując wady towaru. Do wniosku należy dołączyć paragon fiskalny lub dowód zakupu-sprzedaży lub inny dokument potwierdzający zakup-sprzedaż towaru od tego sprzedawcy oraz dokument gwarancyjny (jeżeli na sprzedany towar obowiązuje okres gwarancji jakości).

Jeżeli kupującemu nie podoba się kształt, rozmiar, kolor, model lub kompletność zakupionego produktu, ma on prawo wymienić go na analogiczny produkt w terminie czternastu dni od dnia sprzedaży towaru nieżywnościowego, chyba że sprzedawca ustawić dłuższy okres.

Jeżeli sprzedawca nie posiada produktu nadającego się do wymiany, kupujący ma prawo zwrócić produkt sprzedającemu w określonym terminie i odzyskać zapłacone za niego pieniądze.

W przypadku sporu dotyczącego zmian w wyglądzie produktu lub uszkodzenia produktu, sprzedawca ma obowiązek zwrócić się pisemnie do Państwowego Inspektoratu Artykułów Nieżywnościowych i po otrzymaniu od niego pisemnych wniosków niezwłocznie powiadomić kupującego.